Een goede website dankzij Growth Driven Design

Is de structuur van jouw website al in geen drie jaar veranderd? Slaag je er niet in om geregeld updates te plaatsen? En heb je geen idee hoe je analysecijfers vertaalt naar betere webcontent? Dan misloop je elk dag véél bezoekers en potientiële klanten. De oplossing is Growth Driven Design: jouw website continu analyseren en bijsturen.

Wat is Growth Driven Design?

Slecht nieuws dus voor (dure) statische websites: ze leven niet lang. Als er na de lancering niets mee gebeurt, veroudert een website na 1,5 à 2 jaar – zowel qua design en technische mogelijkheden als bezoekersaantallen. Wil je veel volk trekken? Dan moet jouw website leven.

Dan moet je continu meten, bijsturen en inspelen op het gedrag van jouw bezoekers. Het goede nieuws: dat kan met Growth Driven Design. Growth Driven Design is de nieuwe manier van websites bouwen: geen eenmalig en statisch kortetermijnproject, wél een langetermijnproces van continu analyseren en updaten. Zo stem je jouw website en business optimaal af op het gedrag en de behoeften van elke (potentiële) gebruiker.

Het resultaat: jouw website oogt altijd fris en up-to-date. Want er wordt ook na de lancering strategisch gesleuteld aan design, copy en gebruiksgemak – en dit op basis van concrete cijfers en analyses. Gedaan dus met gokken wat het goed zou kunnen doen, met Growth Driven Design kunnen we meten en weten wat wel of niet werkt. En zo krijg je een intuïtieve website waarnaar bezoekers graag en veel surfen.

 

  • Continu analyseren en updaten
  • Afgestemd op bezoekersgedrag
  • Meten en weten wat werkt

 

Luke Sommerfield, drijvende kracht achter de Growth Driven Design beweging legt het voor je uit:

Luke Summerfield on Growth Driven Design

Growth-Driven Design | A Smarter Website Redesign Process.

De stappen binnen Growth Driven Design

Na een strategische denkoefening bouw je in no-time een zogenaamde "launchpad"-website. Dit is een ‘basisversie’ van jouw website en bevat alle kernprioriteiten.

Hoe bepaal je die? Op basis van een website-wishlist: dit is een lijst met álle elementen die de problemen van jouw bezoeker moeten oplossen of beantwoorden. Vervolgens filter je de must-haves (zo’n 20 procent) van de nice-to-haves – die must-haves zijn namelijk verantwoordelijk voor 80 procent van de impact.

1 Strategie en opzet bepalen

  • Doel (goals): wat wil je bereiken?
  • Doelpubliek (buyer persona’s): wie wil je aanspreken?
  • Inhoud (content): wat wil je vertellen?
  • Structuur, design en copy: hoe stem je alles optimaal af op de bezoeker?

2 Launchpad-website lanceren

  • De ‘snelle' startversie van jouw website
  • Beschikt over alle functionaliteiten en prioriteiten
  • De basis voor continue analyses en upgrades o.b.v. marketing automation

3 Website continu analyseren en bijsturen

  • Bezoekers (audience): trekt de website genoeg nieuwe bezoekers?
  • Gebruiksvriendelijkheid (usability): werkt de website gemakkelijk en intuïtief?
  • Personalisatie (personalization): krijgt elke bezoeker een uniek en goed gevoel?

blog_growth-driven-design_schema_NL

Traditioneel webdesign vs Growth Driven Design

Een traditionele website bouwen of redesignen is tijdrovend en stresserend. Je moet belangrijke beslissingen nemen – vaak gebaseerd op veronderstellingen. Je moet eindeloos vergaderen over strategie, structuur, lay-out en content – en misschien verandert je mening in tussentijd wel. Bovendien heb je een stevig budget nodig voor een eenmalig project – waarna de opvolging vaak volledig stilvalt.

Bij Growth Driven Design wordt alles mooi gespreid in tijd: zowel de beslissingsfases en de opbouw van de website als de kosten en de resultaten. Jouw website rendeert beter op lange termijn omdat hij continu wordt geanalyseerd en bijgestuurd op basis van objectief meetbare data.

blog_growth-driven-design_tabel_NL

Waarom kiezen voor Growth Driven Design?

Is jouw website meer dan een statisch visitekaartje? Wil je online extra klanten en verkoop genereren? En wil je dat jouw site continu beter scoort op basis van objectieve analyses? Kies dan voor Growth Driven Design. Zo behaal je gegarandeerd de beste resultaten op lange termijn.

  • Beperkte opstartkost
  • Snellere lancering
  • Continue analyses en updates
  • Meer tevreden gebruikers
  • Meer conversies en inkomsten

Plannen voor een nieuwe website?

Sta je voor de uitdaging om een nieuwe website te bouwen, of je huidige website op te frissen. Dan kan je Growth Driven Design zeker overwegen. Bekijk of je website in aanmerking komt door een 

Deel deze blogpost